Buborékfújó verseny

Vajon mennyit ér ma egy munkáltatói márka?

Napjaink kihívásokkal teli munkaerőerő piacán a vállalatok minden eszközt megragadnak, hogy versenytársaik előtt lecsapjanak a tehetségekre, és igyekeznek mindent megtenni azért, hogy minél tovább meg is tartsák őket. Pont ezért robbant be a munkáltatói márkaépítés „varázsvesszőként” a piacra jó pár évvel ezelőtt: a cégek felismerték, sőt, a saját bőrükön is tapasztalták, hogy egy jól felépített márkával vonzóbbá, népszerűbbé váltak.

Napjaink kihívásokkal teli munkaerőerő piacán a vállalatok minden eszközt megragadnak, hogy versenytársaik előtt lecsapjanak a tehetségekre, és igyekeznek mindent megtenni azért, hogy minél tovább meg is tartsák őket. Pont ezért robbant be a munkáltatói márkaépítés „varázsvesszőként” a piacra jó pár évvel ezelőtt: a cégek felismerték, sőt, a saját bőrükön is tapasztalták, hogy egy jól felépített márkával vonzóbbá, népszerűbbé váltak.

Miért is? Mert egy átgondolt, erős munkáltatói márka segít megkülönböztetni a versenytársaktól, vonzóvá és megnyerővé teszi a céget a tehetséges munkatársak számára. A kifelé és egyúttal befelé is közvetített márkaígéreteken keresztül a szervezet elhiteti a munkavállalókkal, hogy ez az a hely, ahol ők leginkább dolgozni szeretnének. De vajon az nyer, aki a legjobbat ígéri? Vajon elég egy ígéret ahhoz, hogy megbízható, hosszú távra elkötelezett tehetségekkel építsük a céget?

A vonzó márka fontos, de nem minden. A hiteles márka sokkal több ennél. A megfelelő munkakörnyezet, az elégedett és megbecsült munkatársak történetei, amelyekre a valós márkaértékek épülnek (Employee Branding), az egészséges cégstruktúra, a vonzó és élhető vállalati kultúra, célok, víziók, melyekkel minden generáció, a kék- és fehérgalléros is azonosulni tud, mind részesei a munkáltatói márkaépítés sikerének.

A hiteles márka kiépítéshez ugyanakkor alapos önvizsgálatra is szükség van, aminek során az esetleges problémákkal is szembe kell nézni, mert csupán a felszín fényesre polírozása nem vezet el kívánt eredményhez. Önismeret hiányában pedig hibás lesz a magunkról alkotott kép, és könnyen kiderül majd, hogy az ellenállhatatlan márkaígéretek nem fedik a valóságot, a fancy motivációs plakátok és szlogenek pedig kontraproduktívak. 

Éppen ezért mindig azt tanácsoljuk ügyfeleinknek – sőt saját magunkkal is így foglalkozunk –, hogy  közelítsük meg a helyzetet egy picit távolabbról, ássunk mélyebbre, még akkor is, ha fáj, és kezdjük az alapoknál. Egy biztos piedesztál nélkül ugyanis a színes szappanbuborékok hamar kidurrannak, és akkor még a szappanos vizet is takaríthatjuk.  Transzparens világunkban a kulcs a hitelességben rejlik.  Nem elhitetni kell valamit a cégről, hanem olyanná tenni, amiben hinni tudnak a munkatársak.

Mi ilyen munkáltatói márkákat építünk.

Buborékfújó verseny
tagline: morpho / m20

Ha tetszett a bejegyzés gyere vissza máskor is vagy kövess minket facebookon :)

Mi a Morphoban sokan sokfélék vagyunk: bölcsészek, közgazdászok, kreatívok, grafikusok, politológusok és marketingesek. Ami közös bennünk, az a szenvedélyünk: a kommunikáció.

www.morpho.hu