Influencer marketing – őszintén és lelkesen!

Őszintén hiszek a véleményvezérek erejében. Jobban elhiszem VR Pistinek, hogy egy laptop olyan brutál erős, vagy Aviana Rahlnak, hogy egy szép cipő öltöztet, mintha ugyanezt a tévében látnám. Sőt, Fit.Love.Rékának még azt is elhiszem, hogy maratont futni földöntúli boldogság, pedig örülök, ha most egy lendületből három percig tudok futni megállás nélkül. Hogy miért? Mert őszinte és lelkes a kommunikációjuk.

Őszintén hiszek a véleményvezérek erejében. Jobban elhiszem VR Pistinek, hogy egy laptop olyan brutál erős, vagy Aviana Rahlnak, hogy egy szép cipő öltöztet, mintha ugyanezt a tévében látnám. Sőt, Fit.Love.Rékának még azt is elhiszem, hogy maratont futni földöntúli boldogság, pedig örülök, ha most egy lendületből három percig tudok futni megállás nélkül. Hogy miért? Mert őszinte és lelkes a kommunikációjuk.

Amikor partnert választunk influencer marketing kampányainkhoz, számításba vesszük, hogy megfelel-e a márkának, kikhez szól, mekkora és milyen összetételű a közönsége, milyen az engagementje, mennyi a saját tartalma és milyen sok nála a hirdetés. Ugyanakkor, tapasztalataim szerint, vannak nem számszerűsíthető, szubjektív mutatók is, amiket mérlegre kell tenni, mert nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy eredményes lesz-e a kampány, és ahhoz is, kivel lesz jó dolgozni a megvalósításon. Ezek pedig az őszinteség és a lelkesedés.

Igaz történetet [MS/1] mesélni csak őszintén lehet. Éppen ezért olyan véleményvezért keresünk ügyfeleink kampányaihoz, aki nem csak egy munkát lát a megbízásban, hanem olyat, akinek az érdeklődését felkelti az „eladni” kívánt termék vagy szolgáltatás, aki velünk együtt tud lelkesedni a téma és az együttműködés iránt. Amikor partnert keresünk, mindig alaposabban beleolvasunk a tartalmaiba: miket ír a képek alá, hogyan beszél a videóiban, hogyan válaszol a kommentekre, mert ez sokat elmond a személyiségéről. Azokat szeretjük ajánlani ügyfeleinknek, akik láthatóan lelkesek és őszinték a csatornáikon. Amikor megkeressük a lehetséges partnereket egy ajánlattal, figyelünk arra is, milyen kérdéseket tesznek fel, milyen ötleteket dobnak be (bedobnak-e egyáltalán saját gondolatot, vagy csak beárazzák, amit kérünk), adnak-e visszajelzést az ötleteinkre, fogalmaznak-e meg véleményt ezekkel kapcsolatban. Hiszen azt érdemes választani, aki a mi ötleteinkhez hozzáteszi a sajátjait, aki megmondja, ha ezt vagy azt másképp valósítana meg, mert ez azt mutatja, hogy beindítottuk a fantáziáját. Örülünk, ha a partner örül (és nem csak tudomásul veszi), amikor megjön a kampányindítás jóváhagyása. És tudjuk, hogy jó lesz együtt dolgozni azzal, aki figyel arra, hogy az ő oldalán hogyan teljesül az együttműködés, nem kell noszogatni, mert a határidőket betartva érkezik az ígért tartalommal.

Hogy egy példát is említsek, nem olyan rég volt egy sajtóeseményünk, ahova influencereket is hívtunk. A Fitbit új okosóráját mutattuk be, és volt egy vendégünk, akivel korábban dolgoztunk együtt a márka kommunikációján – a kampány során pontos volt, együttműködő, jó ötleteket és tartalmakat hozott, összességében nagyon szerettük a közös munkát. Nos, ő volt az, aki az eseményen azt mondta, a közös projektünk óta vágyik egy Fitbit karkötőre. Na ez az a lelkesedés, amit most és a jövőben is keresünk!

Sokan mondják, hogy az influencer marketing egy lufi, ami idővel ki fog pukkadni. Szerintem nem kell kipukkadnia, inkább le kell tisztulnia a folyamatoknak. Most mindenki influencer kampányt akar folytatni, a véleményvezérek többsége pedig érthető módon keresni szeretne a megbízásokon. Kipukkadás helyett – úgy látom – inkább be kell álljon egy egyensúly, ahol a márkák olyan partnerekkel dolgoznak együtt, akik őszintén és lelkesen tudják elmesélni az igaz történeteiket, az influencerek pedig a hitelességük megőrzése érdekében olyan megbízásokat vállalnak el, amikben őszinték és lelkesek tudnak maradni. És ha ez így van/lesz, akkor ez az eszköz még évekig tartogathat izgalmakat az ügynökségeknek és közönségnek egyaránt.


 [MS/1]Link igaz történetes bejegyzéshez.

Influencer marketing – őszintén és lelkesen!

Ha tetszett a bejegyzés gyere vissza máskor is vagy kövess minket facebookon :)

Mi a Morphoban sokan sokfélék vagyunk: bölcsészek, közgazdászok, kreatívok, grafikusok, politológusok és marketingesek. Ami közös bennünk, az a szenvedélyünk: a kommunikáció.

www.morpho.hu